spot_img
vineri, martie 29, 2024

Pentru sesizări și informații

0763 629 634

contact@foto-reporter.ro

Cum am ajuns să plătim bani grei pentru diamantele care defapt, nu valorează atât.

Mai multe articole

Influența unei strategii puternice de marketing.

Cu toții stim că diamantele sunt asociate cu luxul si opulenta. De asemenea, acestea au fost asociate si cu eternitatea si iubirea, regăsindu-se in lucrările inelelor de logodna si chiar si pe verighete. Domnii sunt nevoiți sa aibă o cheltuiala semnificativă atunci când vor sa facă marele pas si sa își ceara iubita in căsătorie, cu un inel de logodna cu diamant.

Dar cum au ajuns diamantele sa fie scumpe, când in anul 1870 au fost descoperite zăcăminte uriașe in Africa de Sud. Secretul consta in cea mai de succes strategie de marketing din istorie.

Diamantele brute nu sunt atât de valoroase. 60% din valoarea unui diamant este dată de etapa finală, atunci când este lucrat manual (acest pas creează strălucirea pietrei prin modul în care este tăiată).
Companiile britanice care dețineau aceste zăcăminte din Africa de Sud și-au dat seama că dacă le vor exploata, piața diamantelor s-ar satura și în cele din urmă ar cădea. În 1888, au înființat o societate numită De Beers prin intermediul căreia au creat un monopol absolut al comerțului cu diamante în lume.

La începutul anilor 1900, De Beers controla 90% din diamantele brute din lume și, de asemenea, controla atât cererea, cât și oferta.

Cum a luat naștere strategia de marketing care urma sa dea naștere unei reale industrii?

După Primul Război Mondial, piața diamantelor a scăzut brusc în toată lumea, iar compania De Beers era în pericol de faliment. Pentru a revitaliza această afacere, compania a lansat una dintre cele mai de succes campanii de marketing din toate timpurile.

Acestia au sponsorizat masiv industria cinematografică, iar cele mai fermecătoare actrițe au fost afișate pe micul ecran purtând multe diamante. Drept urmare, diamantele au devenit în curând un simbol al statutului pentru cei bogați. Această manipulare și-a atins apogeul în 1953, odată cu filmul „Domnii preferă blondele”, unde Marilyn Monroe interpretează melodia „Diamantele sunt cele mai bune prietene ale fetelor”.

Specialiștii consideră diamantul ca fiind o piatră semi-prețioasă, iar singura sa caracteristică specială este duritatea. Dar, printr-o strategie de marketing inteligentă, compania De Beers a transformat un produs relativ ieftin într-un lux. Această strategie a ajutat la construirea unei industrii de miliarde de dolari printr-o metodă aparent simplă: promovarea excesivă a unui produs ieftin ca fiind unul de lux.

În zilele noastre, diamantele sunt scumpe, dar prețul este ridicat din cauza cererii, nu datorită caracteristicilor prețioase. Trebuie menționat că safirul si rubinul sunt exemple de pietre cu adevărat prețioase.

Mediul înconjurator pus in pericol de producția diamantelor!

Peste ani, aceasta cerere masiva a diamantelor a dat de gândit producătorilor de bijuterii prețioase, deoarece pentru fiecare carat de diamant, se estimează că 250 de tone de pământ trebuie să fie forat. Pentru a înțelege mai bine, 142 de milioane de carate au fost extrase numai în 2019. Acest lucru a creat găuri atât de mari, încât pot fi văzute din spațiu. Mai mult, mineritul tradițional este extrem de poluant eliberând 143 de kilograme de dioxid de carbon per carat. O cantitate alarmantă de poluare și daune ireversibile apar în timpul și după deschiderea unei mine.

Drept urmare, binecunoscuta Companie Pandora a venit cu soluția. O producție sustenabila de diamante.

Ce stă în spatele mișcării adoptate de Pandora pentru diamantele create în laborator?

Pandora Jewelry a anunțat de curând că se va baza exclusiv pe diamantele create în laborator (numite și diamante cultivate în laborator). Sustenabilitatea și accesibilitatea sunt cei doi factori pe care gigantul producător de bijuterii s-a bazat în decizia sa. CEO-ul companiei, Alexander Lacik a declarat că: „Diamantele nu sunt doar pentru totdeauna, ci pentru toată lumea”. Pandora nu este singură în marșul său împotriva mineritului. Chiar și cel mai mare comerciant de diamante din lume, Signet, își extinde ofertele de bijuterii cu diamantele create de laborator.

De la Billy Porter, care a purtat un faimos colier din 500 de diamante de cultură la Oscarurile de anul trecut, până la Meghan Markle, care a purtat obiecte realizate de Kimaï în mod obișnuit, vedetele tale preferate sunt adeptele diamantelor cultivate în laborator. De aici se înțelege ca se merge pe aceeași strategie de marketing și pentru diamantele de laborator, folosită acum mulți ani in urma, și care a avut un rezultat istoric.

Deoarece există mai puține canale de parcurs în lanțul de aprovizionare, diamantele cultivate în laborator pot costa cu până la 40 – 60% mai puțin decât diamantele extrase din mină. Prețul este determinat de forma și, desigur, de cele patru caracteristici principale: tăiere, culoare, claritate și carate. Potrivit Institutului Gemologic Internațional, diamantele cu o culoare mai clară, mai distinctă vor fi mai scumpe. Forma, adâncimea și simetria joacă, de asemenea, un rol important. Orice imperfecțiune în claritate poate modifica și costul. Greutatea diamantului este, de asemenea, un factor (cu cât piatra este mai grea, cu atât prețul este mai mare), la fel și forma – rotundă strălucitoare, cel mai popular diamant, este de departe cel mai scump.

Dar chiar și cu ieftinirea acestora între 40%-60%, acestea tot scumpe sunt, datorită unei strategii de marketing legendare, care a avut o influența dusa la extrem.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -site-uri web botosani, web design, magazin online, produse software
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Noutăți